Friday 8 July 2011

Traffic Jammed

7.7.2011 - kesesakan luar biasa di shah alam dari arah pusat bandar menghala ke seksyen 18, LKSA, Puchong, Sri Muda disebabkan keje2 membaiki paip pecah.. dr 5 minit sampai jadi 30 minit baru aku sampai ke umah.. memang letih sebab ada 1 lane je buka.. bayangkanlah camne..

8.7.2011 - pagi tadi pon sesak dari arah LKSA menghala ke arah pusat bandar.. bila aku kua je umah tengok berderet2 kete yang stuck.. memang x bergerak, alamat lambat la aku sampai opiz pagi ni.. kira dua2 arah la sesak sebab 1 arah tengah baiki paip pecah n 1 jalan lagi ada eksiden.. aku rasa kete 2 laju masa naik bukit  n bila dah sampai betul2 atas bukit tu dia x sempat nak brek sebab kete banyak kat depan.. dua buah kete je yang aku nampak tepi jalan tadi, dua2 rompong (kemek) teruk.. kes langgar bontot.. sampai je opiz lak susah nak cari parking sebab dah lambat kan, yang ada jauh sangat.. aku parking je tepi jalan yang dirasakan selamat pastu kelepetkan satu side mirror kete aku.. kua kete terus jalan lelaju yang boleh sebab kejar masa kan..

kua je pintu lif aku dengar muzik mesin punch dah bunyi.. pe lagi, cam lipas kudung la aku belari, x hirau dah orang tengok.. hehe.. abes ilang malu.. zappp!!! tepat betol2 8.00 pagi aku punch.. fuhhh, lega.. selamat kad aku bersih daripada warna merah.. syabas, akhirnya berjaya aku.. (motivate diri sendiri).. haha.. sume gelakkan aku sebab orang ramai dah kumpul kat majlis baca yassin x jauh dari mesin punch tuh.. hehehe.. ingatkan xde orang td..

tu jela aku nak cite kat korang..

gambar sesak tadi lebih kurang macam ni la..


tapi ni gambar aku amek aritu punya, lebih kurang je.. kete banyak macam ni jugaks.. petang ni nak balik kul bape ntah nak elak jem.. dari tadi hujan lebat masti keje baiki jalan tu x siap2 lagi.. adoyaiii... ingatlah kamoo wahai ashew cukibuk, sabar itu separuh daripada iman.. sabar jela..

p/s: banyak makanan best2 pas majlis tadi.. ade yang aku tapau sebab x sempat nak abeskan tadi.. lunch nanti membedal lagi balance makanan yang ada.. haha.. jimat sket tangah2 bulan ni..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...