Tuesday 2 October 2012

Dating Dengan Abang Polis Dalam Hujan Renyai


semalam aku berlari-lari anak dalam hujan renyai.. mahu dating dengan abang polis la katakan, hujan2 pon aku sanggup redah.. *mode cite bollywood nyanyi dalam hujan*

>> flashback jap<<

dua tiga hari sebelum balik beraya hari tu aku kena saman polis atas kesalahan mengganggu/menghalang perjalanan.. padahal aku parking kejap je dah kena, dah nasib kan nak buat cane.. masuk je kereta nampak kertas kat viper pastu amek la tengok ape.. tup tup saman polis, kalau MBSA takpe la jugak.. RM6 je sebab tengah promosi, murah sikit..

lokasi kejadian ~> Plaza Alam Sentral (PAS) tepi dataran yang ada jam besar dengan air pancut tu..

haishh nak dekat raya lagi rajin dorang2 ni beroperasi je.. tapi mujur la c puteh aku tu tak ditowingnye bawak lari..

pastu minggu lepas pon ingat nak keluar bayar tapi bos aku tak kasi half day pulaks.. adoyaii.. kul 4 petang baru dia bagi aku keluar dengan harapan kaunter bayaran saman tutup kul 4.30 ptg la.. sempat kot, bukan jauh sangat opiz aku nak ke situ..

sampai la balai polis cawangan trafik di Seksyen 11 tu rasanya lau tak sempat, masa tu baru 4.15 ptg.. kua je kereta nampak notis "SEBARANG URUSAN PEMBAYARAN SAMAN HENDAKLAH BERURUSAN DI IPK SEKSYEN 9" adoiiii angin aku.. lau tahu macam ni awal2 lagi aku ke Seksyen 9 tu, lagi la dekat dengan opiz.. sebelah aje..

melilau jugak aku tengok signboard sebab IPK ni besar, semua dah buka kat sini.. tapi bang polis cakap kaunter dah tutup kul 4 ptg, arghhhh cam nak mengamuk dah ni.. tapi tak pe la sebab dia cakap ari sabtu buka sampai tengahari..

hari sabtu ~> dengan yakinnya penuh bersedia aku melangkah ke tempat bayar saman tu.. sampai je kat pintu kaca tertampal satu notis lagi "HARAP MAAF, PADA 29.9.2012 KAUNTER BAYARAN SAMAN DITUTUP. SEBARANG URUSAN BOLEH BERHUBUNG DI BALAI POLIS BUKIT JELUTONG".. arghhhhh aku rasa nak mengamuk guling2 je kat situ, patut tak ramai sangat orang..

>>sambung balik<<

tak sampai 5 minit aku dah terpacak amek no giliran, masa tu lagi 15 minit nak pukul 1.00 ptg.. mata aku pon melilau la, rupanya lunch hour kaunter tutup.. lau aku datang kang naye je..

ALHAMDULILLAH, hutang selesai.. terbang RM100 aku bayar saman.. pasni tobat dah tak nak parking situ.. ni yang 1st and last aku parking kat situ..


p/s: esok dah naik ke RM150 kalau aku tak bayar lagi, pastu lau tak bayar jugak naik lak ke RM 300.. tu la aku kelam kabut nak bayar.. huhu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...