Thursday 12 April 2012

Kotoran Degil Roadtax

nyah kau, pergi dari sini wahai kotoran degil!! sengaja je nak cacatkan permandangan pada cermin kereta aku ni..


tapi macam mana nak hapuskan kotoran degil tu yer?? ada masa terluang aku search la ape yang patot aku buat pada cermin c putehku itu.. buruk bebenor tampal dua roadtax, pada hal satu roadtax dah expired.. bermula la pencarianku dengan abam google yang baik hati..

banyak cara yang ada seperti guna minyak itu n minyak ini, guna hairdryer, jemur kereta tangah panas dan ada lagi satu dua cara yang aku rasa susah.. so, tinggalkan bab ini yer..

okeh, disini aku nak share satu cara yang paling mudah dan senang untuk tanggalkan kesan degil (kotoran gam) roadtax pada cermin kereta.. dengan hanya menggunakan Johnson baby oil..


caranya adalah seperti berikut:

1. sapukan baby oil pada roadtax dan biar sekejap
2. tarik sticker roadtax perlahan-lahan sampai tercabut
3. sapu baby oil lagi if ada saki baki gam roadtax pada cermin
4. tenyeh2 (gosok) sampai sisa gam tanggal habis
5. lap dengan kain bersih
6. ready to tampal sticker roadtax yang baru

senang kan?? aku buat tak sampai 5 minit dah siap..


ni ada lagi satu cara untuk senangkan kita pada masa yang akan datang.. guna cover film yang banyak jual kat kedai aksesori kereta tu.. dekat uptown pon belambak, pilih je corak mane yang berkenan..



dah siap.. senang kan.. dengan adanya Johnson baby oil aku dah tak payah nak keluar untuk beli minyak/spray yang dorang duk cakapkan tu.. jimat masa dan jimat kos..

p/s: sekarang cermin c puteh aku dah tak cacat lagi dah.. hepiiiii ^^,

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...