Saturday 24 March 2012

Jenjalan Di Jalan Tuanku Abdul Rahman (Jln TAR)

dah lama aku tak jejak kaki ke Jalan Tuanku Abdul Rahman atau nama pemesnya adalah Jalan TAR..

yang syoknya jalan2 kat sana pada ari Sabtu (ari ni la) sebab ada pasar malam.. hehe..

1st tu aku nak gtau best tol la merempit tadi.. perghhhhhhh, dah lama aku tak merempit macam tu.. hehe.. teringat lak zaman dedulu.. aku bukan merempit sampai ke Jln TAR tu, tapi merempit ke stesen komuter aje.. merasa la naik komuter setelah hampir dua tahun tak jejak kaki ke situ..

dari Shah Alam aku amek tren ke KL Sentral tukar LRT n turun kat Masjid Jamek..

total tambang RM2.50 + RM 1.30 untuk sehala perjalanan..

aku tak tau pulak yang LRT dah tak guna tiket kertas 2 sekarang ni, tapi guna token.. masa nak masuk tu aku cari la lubang nak masukkan token tapi takde.. aiseh, camne ek?? nak tanya guard tu malu la pulak.. hehe..

zuppss ada yang melintas depan aku 'touch' je token tu.. la, cenggitu je ke.. ingatkan touch n go je yang buleh touch2 bagai.. token pon buleh daa.. nak keluar baru ada lubang nak masukkan token tu.. hahahah, gelak besar aku.. punya la lama tak naik benda alah tu..

pastu jenjalan la pusing2 cuci mata.. memang rambang mata la duk tengok baju tudung cantik2 n murah2 sepanjang pasar malam tu.. lau ikotkan hati memang nak borong je sume..


ha, tengok la lautan manusia ni.. lau bulan puasa lagi la sesak.. melayu cina india sume turut serta..

tapi syok la datang sini bershopping dengan kengkawan tapi naik public transport lagi ok sebab sini jammed n susah nak cari parking pulak tuh..

dah penat berjalan aku makan kat gerai2 makan tepi Mydin tu.. oder menu ni ngan teh 'o' ais limau.. perghhhh, best dapat minum sejuk2 setelah berpenat lelah berpanas beresakan di celahan lautan manusia tu..


nasik goreng paprik satuuu, tambah telor mata separuh masak!

p/s; sampai di rumah je terus baring.. kepenatan setelah seharian sakan berjalan..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...