Monday 19 March 2012

Insiden Depan Mata

dua (2) hari berturut-turut insiden berlaku depan mata aku ni.. sume di atas jalan raya, masa kenderaan tengah bergerak..

1 - insiden balik keje pada petang Jumaat.. melibatkan 4 buah kenderaan..

macam biasa la aku balik kerja macam biasa.. petang tu rasa macam nak bawak slow je kete tu, 40 kmj je.. tetibe je nampak brek kete depan n depan lagi menyala.. sempat la aku tekan brek jugak, mujur x ikut rapat dengan kete depan.. rupanya kete ketiga dari depan aku (avanza) langgar motor.. koyak rabak jeans budak pompuan yang nek motor tu.. berdarah2 orang ramai tolong angkatkan dia ke tepi.. kesian sangat, aku yang nengok ni pon nek seriau..

tak sampai 20 meter kat depan dia lak ada wira langgar belakang waja plak.. depan wira tu kemek teruk la jugak tapi waja tu tak nampak teruk pon.. makin jem la sebab timing orang balik keje kan.. dah la lane ada dua pastu lane kiri dan kanan ada eksiden, bertambah la teruk jem jalan tu.. sabor jelah..

..mujur my c puteh xde pape..

2 - insiden tayar lori pecah

masa ni dekat federal highway yang dekat Tesco besar Shah Alam tu la.. masa ni aku bawak 50 kmj, sib bek sempat brek dan mengelak tayar 2.. fuh, kuss semangat.. dah la aku baru je nak teruskan perjalanan yang boleh tahan jauh jugak la..

tiba ke destinasi aku pulak yang kesesatan.. 1st time nak g umah sepupu aku yang baru pindah.. aku memang la tahu jugak kawasan sana tapi tak tahu kuartes dia kat belah mana, so aku berani mati je redah g sana..

dah jumpa umah sepupu aku tu kami ke keluar cari barang kawen kat Nilai.. seharian berjalan kat sana, sampaikan tido terlentang depan tv pon kami tak sedar.. haha

semalam jalan2 lagi cari barang yang tak cukup sampai lewat petang.. kul 10.40 malam baru aku gerak balik umah sewa.. huh, penat sesangat tapi syok jenjalan.. hehe

p/s: bertambah2 syok berjalan sebab tak perlu kuarkan duit, sume dia sponser.. haha
v(^_______^)v

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...