Wednesday 13 July 2011

Tolong La Jawaaabbbbb.........

seharian penat bekerja pastu bila dah balik umah nampak sebegini rupa..

x emokah anda???


ceit poodah!!!

ni bukan kali pertama c pemilik plat PDHxxxx a.k.a poodah berkelakuan cenggini.. gambar ini aku ambil betol2 depan pintu rumah aku.. yang kale itam belah kanan tu memang pintu grill umah aku.. kesian pakwe puteh aku kat belakang tu kena parking jauh..

nak tahu camne nama poodah tu diberi?? hosmet aku, c cencunun tu la.. dah plat PDH pastu tuannya india.. so jadik la poodah.. dia ni main ikot suker hati je nak parking kete, sangat selfish!! ni aku x amek lagi masa poodah ni parking betol2 atas line petak tu.. dia sorang konker dua petak parking, banyak cantek betol muka.. motor2 dia pon salu parking merata je kat laluan tong sampah.. 3, 4 motor utk umah dorang je tu.. dah jadi 1 perkara lori sampah xleh nak angkut sampah sampai bau2 semerbak mewangi harum menerobos masuk ke dalam umah aku.. len kali aku kene suggest kat tuan umh utk pintu kalis bau ni.. baru betol..

lagi satu yang kete kancil merah oren tu, mak aiii mata tuan dia.. nauzubillah.. menjeling orang kemain lagi, macam boleh tembus.. macam la aku parking bawah garaj dia.. padahal dia parking depan umah aku n aku xde nak kata pape pon.. aku sedar ni parking awam n xde no petak.. so aku boleh je bertolak ansur.. dah nama duduk berjiran, kena la paham.. ini tidak, buat macam umah dia sorang je kat sini.. duk utan la wei lagi senang..

yang salu buat hal kat kejiranan aku ni antaranya c honda lama DAExxxx, c myvi kelabu BHFxxxx, c kancil merah CBJxxx, c gen-2 oren WPJxxxx.. sume ni pentingkan diri sendiri je semua.. &%@)&^#~:*!!!

lau ikotkan ati nak je aku bakor2 kete dia 2 kasi pengajaran.. bak kata orang - marahkan tuan, keretanya dibakar.. hehe.. ada adjustment sket pada peribahasa tu.. tapi aku ada kesedaran lagi, masih waras.. kalo aku buat betol2 lagi susah idop aku.. kena ulang alik court bagai.. tu la kita sebagai manusia yang ada otak kena pikir dulu sebelom bertindak..

i like peace no war.. budi bahasa melambangkan bangsa, perbuatan melambangkan kecerdikan seseorang itu.. renung2 kan dan selamat berfikir secara waras..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...