Wednesday 6 July 2011

Keciwa

ari ni aku emo sket.. eh, bkn sket la tp banyak.. emo sesangat.. pagi2 dah emo.. iskk, geram betol manusia ngan tak reti bahasa ni.. bukan sume manusia macam tu tapi sebahagian golongan (majoriti) yang bodoh bangang otak pendek tu.. lesen terbang agaknya dorang tu sume..

kesahnya macam ni.. pada suatu hari bertarikh 6.7.2011, ade seorang makhluk .... isk macam x kena lak ayat tuh.. ok ashew cukibuk, ngko kena seyes kali ni.. macam ni..

pagi tadi aku bawak kete, nak g bayar bil.. perjalanan pergi ok je tp perjalanan balik cam hampeh.. korang pk la aku yang sopan santun berbudi bahasa ni leh membebel (sebetulnya menyumpah2) sambil drive.. panas ati duuu.. sebelom tu aku drive thru kat pejabat pos ok je..

kisah pertama - aku dah bagi signal awal2 nak masuk simpang kanan.. tp x nyempat2 dan angkuhnya hilux itam tu kua dari simpang yg aku nak msuk 2 masa aku nak membelok.. dah la simpang depan Ciast tu ade banyak kete parking tepi jalan sebab ada event Proton sedang berlangsung.. at least ko (rujuk pada hilux) bagi la aku lepas masuk sempang dulu baru ko keluar.. ni x pasal2 aku break mengejut, sib belakangxde kete.. mentang2 la kete ko besar ek..

kisah kedua - dah siap bayar, otw balik opiz balik.. kat bulatan seksyen 23.. lau pagi2 aku memang emo ngan derebar dari arah uptown ngan seksyen 18.. dikeluarkan muncung kete memasing nak masuk bulatan tapi terhegeh2.. x kena hon pagi2 xsah dorang ni.. yg kisah pagi tadi ade teksi duk depan aku.. tah nape die brenti kat tengah2 simpang nak masuk bulatan tu.. bila dah jalan tu aku potong nak tengok rupa derebar die camne tapi sekali nampak dia tengah cakap telepon.. hadoiiii la, len kali lau xde handsfree buat la laudspeaker wei bongek.. menyusahkan orang je nak cepat..

kisah ketiga - kancil merah plat no BGSxxxx.. x reti bagi signal.. kejap duk lane kiri pastu lane kanan lak.. bawak punya la macam orang tengah berdating.. ingat ko tu bagus sangat ke w/pon plat "BGS"!!!! bagus taik kuceng.. lau bagi signal pon xde luaknye sampai 3 bar petrol ko weh..

kisah keempat - tempat parking opiz.. w/pon tempat parking besar ko ingat cukup ke, kete staff ngan visitor dikumpulkan satu tempat je.. aku paham yang parking kiri kanan bahu jalan tu pasal parking payah tapi xpayah la parking kiri kanan jalan yang selekoh.. pastu yang bangangnye dua petak dia amek sorang je.. hamboi, besor sesangat ye kete kamu.. sila prihatin sket wahai pemandu2 malaysia..

tu pasal la kete aku berdentum masa baru beli aritu.. x sampai sebulan lagi pakai duu, dah kemek + calar orang langgar.. cermin depan belah derebar xleh nak buka weh.. abes kete baru aku.. ape lagi aku kua terus marah la orang yang langgar aku 2.. rilex je dia cakap "sori la, sy rushing ni".. yela, rushing2 jugak tapi hormat la jalan orang, 2 pon nak kena ajar ke.. aku ni frust sampai x lalu makan duk mikirkan kete, putus cinta pon x macam ni..

kalau la rakyat malaysia xde kesedaran lagi pada teknik pemanduan selamat, alamatnya ramai la mati kat jalan raya.. dorang ingat nyawa manusia ni senang2 je ke nk dijual beli.. insaflah wahai pemandu2 malaysia n pandu kete ati2 dan ingat orang tersayang..




i lapp u pemandu berhemah.. muahhh


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...