Monday 18 July 2011

Sedihnya..

dalam diam air mata aku menitik jua pagi tadi tatkala menerima berita yang satu itu.. mengapa nasibku selalu saja sebegini lewat kebelakangan ni?? apa saya yang harus aku buat untuk mengubat hati yang amat pedih dan perit ini.. terasa seperti luka tergores yang disimbahi dengan cuka.. bagaimana nak aku khabarkan pada keluarga tersayang.. lalu aku terdengar satu bisikan halus di telinga - sabarlah, pasti ada hikmah di sebalik semua kejadian ni..

namun hati aku meronta ronta mahu mengatakan sesuatu - mak, cuti orang dibekukan.. xleh nak balik raya awal..

pasti berjuraian air mata aku keguguran.. sentap hati ini tiap kali bersembang dengan mak.. aku dah plan awal2 nak balik raya sebab nak elakkan jem, dah la aku balik drive sesorang.. nak kemas umah lagi, xkan mak aku nak kena buat sendiri.. kueh raya pon aku dh tempah sejenis dua nak bawak balik.. kalau aku balik pas sahur, lom tentu aku berbuka kat umah kalau jalan jem.. lalu aiwey karak lagi..

nape la audit ni nak datang time raya, postpone la lepas raya.. w/pon korang xnk raya tp aku nak raya.. umah korang dekat xpe, pastu memasing siap ade drebar lagi.. lau aku ni sah2 umah jauh, drebar arapkan diri sendiri aje..

aku perlu jumpa seseorang untuk meluahkan perasaan yg terbuku di dada.. selagi aku x meluahkan masalah hati ni xkn lega..


tolong la bagi aku cuti awal


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...