Thursday 21 July 2011

Fire Alarm Bergema Lagi

ini cerita hari ini 21.7.2011..



kejap tadi jam 1:40 tengahari sedang aku asyik melayan FB, alarm bergema lagi.. deringan pertama, panjang bunyinya.. tapi aku buat donno je, tengah syok layan FB ko tau.. pastu alarm kedua berbunyi, semua dah menjenguk dari bilik memasing.. yang tengah tido pon sepet2 mata keluar dari surau.. mau taknye, masa rehat ramai yang la check-in.. kenapa?? ape dah jadi??? dan2 je dengar suara guard suh kami sume turun bawah bangunan.. bila dah bunyi alarm ketiga, pecut la aku turun bawak handbag.. lif dah stop, berebut2 aku turun tangga.. sib baik opiz aku tingkat empat je, semput sikit je..

sampai bawah tengok dah ramai berkumpul.. masa ni la sume busybody nak tanya kenapa alarm berbunyi.. yang x kenal pon leh kecoh bercerita..

rupanya bilik server tingkat 9 terbakor katenye.. aihh, semalam bilik server opiz aku pon terbakor sampai hangit semerbak 1 opiz tp xde bunyi alarm pon.. kami2 je yg kecoh kot2 opiz tutup, so dapat kami balik.. keh3..

kul 2:15 dah bleh naik opiz, keje cam biasa.. berkecai harapan aku nak balik tido.. huhu..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...