Thursday 12 January 2012

Semuanya Aku Kan

dalam dunia ni mana ada orang yang sempurna.. mustahil la, semuanya ada kekurangan dan kelebihan masing2.. terimalah ketentuan Yang Maha Esa..
  

manusia ni kalau SEKALI kita dah buat buruk sampai bila2 dia akan nampak plus mengungkit yang itu je sedangkan BERJUTA kali kita buat baik sampai bila2 pon jasa kita TIDAK nampak.. bukannya mengharap sebarang balasan tetapi hargailah titik peluh n usaha yang telah dibuat.. ucap TERIMA KASIH pon sudah memadai, sejuk sikit hati ini bile mendengarnya..

tapi bila semuanya tu terjadi adakah aku mengamuk?? adakah aku tunjuk protes x puas hati?? tak de kan??

itu salah ini salah, semuanya salah aku kan..


 aku sendiri dengar apa yang korang cakap tentang aku.. korang cakap..

  • aku malas
  • aku x reti buat keje
  • aku lambat
  • aku lembap
  • aku x bertanggungjawab
  • aku x komited
  • aku x puntual
  • semuanya taklah pasal aku
tapi aku rasa aku bukan orang yang jenis macam tu.. kalau aku memang macam tu nape aku dapat anugerah pekerja contoh? nape markah prestasi aku 90 plus somting?? nape punch kad aku xde yang merah?

lau betol aku seorang yang teruk, campak la aku keje kat memane pon.. aku redha kalau itu boleh buat korang senang.. padahal surat transfer aku sendiri pon x lepas pas DUA (2) kali submit.. apakah semua tu??

tepuk dada tanya selera la, sape yang makan garam lebih dia yang nak minum air bebanyak.. baik buruk diri kita datang dari kita sendiri, jangan buat sesuatu kerja dengan mengharapkan balasan semata-mata..

aku bersyukur dengan apa yang aku ada sekarang ni, aku punya keluarga yang harmoni.. aku punyai kawan ketawa kawan menangis dunia akhirat.. aku punya sidia yang memahami.. alhamdulillah, terima kasih Allah kerana berikan aku kenikmatan hidup ini w/pon sekejap..

p/s: janganlah mengikut emosi diri, kelak akan memakan diri sendiri.. jangan buruk sangka dengan orang n sentiasalah fikir positif..

2 comments:

  1. huhu...siapalah kita untuk menilai diri kita kan kalau bukan orang lain kan...tapi kalau betul bak dikata ape bukti nyer..kalau setakat ckap semua orang boley...
    betul kata Imam Ghazali...''bende paling tajam di dunia adalah lidah...'' huhu (tetibe kan..)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...