Tuesday 17 January 2012

Paprik Campur

balik keje petang semalam bermula la projek aku yang terngiang-ngiang kat kepala hotak ni.. dari opiz aku terus singgah kedai, sampai kat kedai baru la perasan yang resipi yang aku print tertinggal kt opiz la pulak.. hadoi la, ingat punya ingat aku beli je ape yang terlintas kat otak ni..

pas cekau itu sikit ngan ini sikit aku pon gi la bayar kat kaunter.. aku x beli ayam coz kat kedai tu xleh beli ayam sikit2 so aku beli udang ngan sotong jela..

pas tu sampai umah pon gedegung gedegang la aku masak kat dapur.. nah, ni die hasilnya..

ooopssss, iklan jap.. jangan menilai kesedapan rasa melalui pandangan luaran je tau, sekian terima kasih..

my 1st trial for paprik campur

ni kiranya resipi campak2 je coz resipi betol2 lupe nak bawak balik.. hehe..

bahan ramuan untuk paprik campur buatan aku..

- sotong sikit
- udang sikit
- kacang buncis (coz aku x bape suka makan kacang panjang)
- bunga kobis sikit
- jagung muda sikit
- sos tiram (tuang je sikit2)
- sos cili (tuang agak2 sama banyak dgn sos tiram)
- kicap manis sikit je
- daun limau purut pat lima lai
- garam, gula n bahan perasa ikot sesedap rasa lidah la
- rasanya dah xde dah kot

lau korang nak tambah pape lagi just campak je lam kuali tu, ikot selera memasing la..

pastu makan ramai2 ngan nasik panas2, telor dadar n ni ha yang paling perghhhhhh..

sambal tempoyak

huishh, berselera makan beramai2.. maknanya menjadi jugak la paprik pertama buatan aku ye.. hehe.. sampai licin pinggan kitorang kerjakan, sampai menjilat jari.. leh la buat lagi pasni..

p/s: balance bahan2 ada sikit lagi lam peti ais tu, nak masak pe ek petang ni plak?? (sambil mengaru-garu kepala)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...