Friday 23 December 2011

Senyum Sikit, Auuwwww Comelnya

alhamdulillah, kenyang sudah bekfes nasik goreng + begedil + sambal bilis + milo suam kaw2 jap tadi..

masa untuk bergumbira bermula daripada sekarang.. haha..

hari ni nak bercerita pasal senyum.. tak kira la senyum tu ikhlas ke, x ikhlas ke.. kalau dah senyum tu tetap senyum kan melainkan sebab2 or faktor2 yang mendorong untuk seseorang tu nak senyum.. haishhh banyak lak aku membebel..

dipendekkan cite meh la kite senyum sesame :)


senyum ni terbahagi kepada banyak kategori tau.. ni antara kategori2 yang aku sempat bahagikan ikot sesedap hati aku la.. haha takmo marah2 tau, juz sharing..

1. SENYUM IKHLAS
dalam banyak2 senyum, senyum yang ini paling cantik.. bile tengok orang senyum macam ni kan rasa sejuk sesangat hati ni.. tapi tak salu berpeluang nak tengok senyum macam ni..

2. SENYUM TAK IKHLAS a.k.a SENYUM PAKSA
yang ni paling aku x gemor.. lau nak senyum tu senyum la bebetol, ade plak nak maen2kan senyum.. korang tau senyum ni kan senaman muka, sekali kita senyum beribu2 otot muka kita bergerak berlari-lari berkejaran haha.. senyum macam ni banyak kita jumpa sekarang ni, banyak sesangat.. macam senyum nak amek hati orang la..

3. SENYUM MENGANJING a.k.a SENYUM PERLI
salu orang yang tak puas hati or hati busuk memang akan senyum bawah kategori ni.. kat depan kita dia senyum je pastu pusing je kat belakang huh menyampah yang amat.. huh, sabor jela.. manusia kan, bukan rambut je leh kaler warna warni tapi hati pon leh spray warna pelangi jugaks..

4. SENYUM DALAM SEDIH
aku salut orang yang macam ni.. dalam sedih2 pon sempat lagi menguntum senyum.. ni bukan senyum sasau tapi senyum nak tutup kelemahan diri.. tapi betul kan, takkan kita nak nanges je berpanjangan lau ada masalah.. nanti orang pandang lemah plak kat kita kan.. sabar je la, ni macam senyum menyembunyikan perasaan la..

5. SENYUM SUMBING
macam orang yang tak henti2 senyum.. tah ape motif die asik senyum je pon tak tau.. kekadang seram jugaks bila jumpa orang macam ni.. eiii memang takot la..

6. SENYUM LAIN-LAIN
selain senyum yang korang rasa xde dalam kategori kat atas ni kiranya termasuk kat sini la.. hahaha.. bape banyak senyum daa.. senyum tak perlu kata apa-apa, senyummm...

aku nak mencelah sedikit kat sini.. aku hangin betol la lau tiap kali aku senyum boleh plak ngko buat x endah.. heloo, ngko sorang je yang ada depan aku bukan ade orang lain pon.. lau dinding boleh balas senyum aku baik aku senyum je kat encik dinding tuh.. bukan nak kena masuk coin dulu pon baru otot senyum ngko tu nak gerak..

p/s: senyum jela bila jumpa orang yang datang mintak2 kat kita, senyum tu kan satu sedekah.. sekarang ni dah xleh nak caye la orang yang datang mintak2 tu, rimas lau pas sorang pastu datang pulak yang datang n datang lagi time kita tengah makan.. ade sekali tu yang datang mintak kat aku perempuan pakai singlet, jeans paras lutut n rambut blonde.. huh, memang aku tak bagi ahh.. banyak cantekk muka dia..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...