Wednesday 28 December 2011

Cik Clumsy a.k.a Cik Kelam Kelibut

malam tadi one of my hosmet atau lebih tepat lagi la my rumet aku ajak teman dia kua.. dah xde buat pape kan, so aku ikot jela.. lam ati nak merasa la jugak nek kete yang dia bawak kan.. hehe

tepat kul 8 kua umah.. dia n sorang lagi dah masuk lam kete, aku plak kunci pintu umah.. pastu aku masuk la kete dia, aku duk depan.. second drebar la katekan.. hahaha..

first.. ekon dia lupa nak pasang pastu kelam kabut cari button kt dashboard.. ok fine, dah setel..

kedua.. nak masuk roundabout.. aku suh dia amek line kiri coz senang nak masuk roundabout nanti.. ok, go!! bila dah clear aku suh dia jalan.. bila dah exit kul 3 roundabout tu aku tegur la dia macam ni..

aku - wah, terrer akak pusing roundabout.. dua lane leh jadi satu lane ye.. pastu nanti jangan makan jalan orang tau nak masuk simpang
dia - salu tak macam ni tau, bila bawak orang je jadi camni.. drive sesorang ok je salu..

so aku paham la dia agak neves, memang kelam kelibut dia bawak kete tapi sib bek jalan tak banyak kete.. pastu kete dia ada sticker P lagi, kira ok la tu orang paham..

ketiga..bila dah sampai destinasi pertama (cewah, macam nak g hanimun la plak).. terminal bas memang tempat yang sesak dengan kete, bas2 lagi..

dia - ni nak g kiri ke kanan su?
aku - kiri.. kanan jalan sempit, kita pusing ikot dalam kot2 dapat parking..

kelam kabut la dia pusing stereng.. adoyai, parking penuh la pulak dah terpaksa la pusing lagi sekali baru dapat.. tu pon sempit aku suh dia masuk jugak.. pastu pintu belakang plak stuck xleh nak buka.. so aku pon suh la akak yang ikot kami tu kua ikot pintu depan.. lagi la dia gelabah nape pintu belakang dua2 xleh nak buka.. then, gerak la g kaunter cari tiket bas nak balik kampung dia, kete dia tinggal kat sini je..

otw g kaunter, gedebuk rasa ada benda langgar kaki kau.. sekali aku toleh belakang ni ha..



cik siti ni ha sebesar dua penumbuk aku berlari berkejaran.. itam sangat, sib bek aku x jatuh n menjerit tengah orang ramai tu..

kurang asam betol la..

keempat.. otw balik, p la cari bengkel kat seksyen 23.. nak suh tengokkan stereng nan pintu yang xleh nak buka tadi.. aku ingat ada orang usik yang child lock dia la, 2 pasal xleh buka.. pusing punya pusing kami cari bengkel kete..

dan masa ni la aku menjerit -akak, pandang depan!! dengan kuatnya

sikit lagi nak bergesel dengan kete depan, fuh sakit dada aku jerit..

aku - dah, akak tengok depan bawak kete.. bia orang yang tengok bengkel kat mane..

berderau darah weh, lau tak dah berdentum la tadi jawabnye.. tapi xde 1 bengkel yang buka pon.. eh, pelik betol padahal x kul 9 lagi pon..

 kelima.. so kami balik la rumah n sampai kul 9 tepat2 n terus layan cite vanila coklat plak.. huhu.. sekian..

p/s: aku pon kekadang bawak kete kelam kabut jugak lau x kena masa.. tapi sekarang ni tangah improve diri sendiri la.. hehe.. tp dah dua 3 orang suh aku ajar dorang cane nak bawak  n parking.. hehe.. kira not bad la kan.. hehe ^_~

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...