Wednesday 1 February 2012

DaripadaNya Kita Datang KepadaNya Kita Pergi

tak sampai dua jam lelapkan mata aku dikejutkan dengan satu panggilan..

"dik su, abang yu dah takde"

memang susah sangat nak percaya, tapi itu yang sempat aku dengar dari corong telefon awal 3.35 pagi tu.. kemudian mak aku telefon..

"jangan balik terus, siang nanti baru bertolak"

masa ni mata aku dah rabak dah dengan tangisan.. nak tido pon dah x lena.. pukul 4.30 pagi aku mandi n kemas pape patot n terus gerak balik Terengganu.. nak ajak kawan2 teman sume dah takde balik kampung masing2 raya cina, aku je yang sorang2 kat umah sewa Shah Alam ni..

dengan perasaan yang berkecamuk aku nekad dan gagahkan diri untuk drive dari Shah Alam ke Kuala Terengganu sorang2.. hanya Tuhan je yang tahu ape yang aku rasa masa ni..

alhamdulillah jam 11.30 pagi aku selamat sampai ke rumah, di celah2 orang ramai tu aku nampak arwah abang aku terbaring kaku.. nampak macam sedang tido lena je.. aku cari mak aku, kemas pelukan mak pada aku..

Al-Fatihah buat arwah abang, Ubaidillah bin Mohd Hanafiah yang telah kembali ke rahmatullah pada 22.1.2012..


al-fatihah juga buat arwah ayah dan abang sulung aku yang telah kembali kepadaNya terlebih dahulu.. tinggallah kami beradik perempuan je bersama mak.. mak cakap abang sesak nafas masa tido.. nasib baik ada akak balik cuti raya cina kat umah, lau x mesti mak sorang2 je yang ada masa kejadian tu..

sekarang ni tinggal mak je kat umah lepas arwah meninggal.. aku dah mohon tukar, insyaAllah dapat.. doakan yang terbaik buat aku dan cepat2 aku dapat tukar untuk temankan mak kat kampung..

p/s: semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama orang2 yang soleh, amin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...