Tuesday 9 August 2011

P9F12 Rumah Ketigaku

disebabkan weekend lepas sume budak umah aku balik kampung memasing, aku nekad bermalam di P9F12 a.k.a Persint 9 Fasa 12 Putrajaya.. so sedih kan kalo berbuka plus sahur sorang2 kat umah.. nak berbuka ngan femli, last 2 hari terakhir pose baru aku  berpeluang balik kampung.. so sedih lau aku nak story mory kat sini..
oke, kita mulakan cerita..

pas keje aku terus gerak ke Putrajaya.. aiwey sesangat la sesak ngan kereta.. maklumlah, bulan pose kan.. memasing berkejar balik nak berbuka ngan femli memasing.. wohoo, so sweeeet.. salu amek masa setengah jam je aku drive ke sana, tapi dek bulan pose dekat 1 jam baru aku sampai.. tu pon sib baik aku guna touch n go, lau tidak kena Q panjang la jawabnya.. dah sampai sana dalam pukul nam petang pastu tunggu sya balik dari pasar..

malam tu kami ke downtown Seri Kembangan (betol la kot) cari tudung raya.. alaa, yang depan The Mines tu.. ni 1st time aku datang downtown tu.. kami berdua je yang merewang ke sana.. dua pusing jugaks baru aku dapat parking.. lau sya yang drive, memang habesss la katenya.. betol jugaks sebab dia baru je dapat lesen n baru nak belajar nk kontrol kete baru tuh.. hokey, sila tengok jam di bawah ni..

..jam pecah coz jatuh..

hampir pukul 3 pagi.. tapi x bermakna kami baru sampai umah waktu ni.. kul 1:30 kami dah sampai pon.. tapi biasa la pompuan kan, menelek barang baru dibeli n menyembang2 lagi sampai x sedar dah awal pagi.. keh3, ayat kemaen lagi kan.. haha.. disebabkan dah waktu macam ni kami buat keputusan untuk sahur terus.. nanti x pasal2 x sahur plak kang.. aku ni lau x jumpa nasik menggigil karang, camne la nak diet lau xleh tinggalkan nasik.. tapi aisehh, nasik lak x cukup.. mungkin sebab penat berjalan kot buat kami rasa lapar sesangat.. so aku tambah satu lagi menu kat bawah ni..


menu tambahan kami.. megi tomyam ringkas yang perghhhh... yang perghhhhhnya sampai buat aku ulang alik tandas ari esoknya.. hehe, aku dah lama x makan megi tomyam, salu kari bOOm2 je.. kari letup haha..

malam seterusnya kami ke mydin, cari barang dapur untuk masak.. macam biasa pas isyak baru kami keluar umah, siang2 x tahan cuaca panas nak keluar.. balik mydin pon dah malam, sampai umah dekat kul doblas dah..


aktiviti kami sekitar jam doblas malam di P9F12.. mencari siaran tv dengan menggunakan kabel antena yang baru dibeli di mydin.. hahahhahahaha.. sampai x tido duk cari siaran.. pastu aku dengan bunyi berdentum kat dapur.. menjenguk sya kat sana -nape yang bunyi tuh?? sampai dapur tengok dah mencebik dah mulut dia..




-Uuuu, bekas orang beli tadi dah pecah.. x sempat nak guna lagi-

-tadi elok je pegang, gane leh pecah ni-

-terlepas pegang suuuu.. uUuuUuuu...-

ha, tengok mulut dia tu.. sib baek balang kaca tu rege sehengget setengah je..


gambar ni aku amek pagi ahad.. oleh sebab perot aku x bape nak sehat lagi aku tengok permandangan kat luo yang nak hujan tu.. nasib rintik2 je ujan turun x lebat.. patang tu kami ke bazar beli lauk berbuka.. kul seploh malam baru aku gerak balik shah alam.. sampai shah alam je c "awak" dah ajak kua makan.. dan aku.. makan n makan lagi.. hehehe.. lau aku x makan dorang pelik.. mau taknya, aku ni kan dorang gelar MBSA.. lau makanan x abes aku la yang tukang perabeskan.. rezeki, x elok dibuang.. sayang, nages nasik tu nanti..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...