Monday 15 August 2011

Alamakkkk....

petang tu aku balik keje cam bese la.. dek kerana jalan depan menuju ke rumah aku jammed disebabkan bebudak balik sekolah awal bulan pose ni aku lencong ikot jalan belakang.. w/pon jauh sket perjalanan tapi x sangkut plus x banyak kete.. i like that.. sampai umah rilex2 dulu n kat dapur tu ada la hosmet aku Bambam duk masak lauk.. aku punye dah beli lauk siap petang tu.. aku beli ni kepak ayam madu je.. nyum3..

tetibe kua Bambam dari dapur meluru masuk dengan mulut muncung.. gas abes katenye.. nak kua beli macam x sempat je sebab memang dah nak masuk waktu berbuka.. pastu dengan confidentnya Cencunun pegi la mengetuk pintu rumah aunty sebelah dan berkata -

aunty, kami nak beli gas..

tetibe lak aunty 2 cakap dia x jual gas.. padahal ari tu dia cakap amek gas kat kedai, mati2 kami ingat kedai dia jual gas.. huhu.. malu siot.. tapi xpe la, dia cakap umah dia ada tong spare yang x buka lagi.. so kami amek yang tu n besok kami beli yang baru ganti kat aunty 2 balik..

petang besoknya kami usung tong gas kosong 2 muatkan dalam c puteh (myvi) aku.. dari satu kedai ke satu kedai kami masuk.. kedai yang paling dekat umah aku dah kehabisan tong warna biru pastu jual RM 28 lak 1 tong.. tapi kami x jadi amek sebab yang Aunty tu punya tong warna biru, so kami nak yang biru jugaks.. kedai kedua kami pergi jual RM 24 setong.. murah 4 hengget.. cekik darah la kedai 1st tu.. so, misi tercapai n tunggu nak hantar ke rumah aunty tu je dah..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...