Friday 29 April 2011

rendu renduan


..rendu sesangat kampung..

yang pasti plus kompem sangat aku rindu nak balik kampung sekarang ni.. dah lama betol aku x balik.. bukan suka2 xnak balik tapi ade je kekangan bila aku nak balik tu.. last sekali aku balik kampung bulan doblas 2010.. la ni dh nak masuk bulan lima 2011 dah.. lama tuu.. bulan doblas aku dapat cuti sebab nak jemput mak aku balik haji, merasa jugaks cuti seminggu.. masa tu sib bek alasan kukuh masa nak apply cuti, menggaru-garu jugaks kepala bos aku tu nak kasi lulus..

tahun 2011 ni haram x jejak lagi kaki kat kampung.. raya cina aritu dapat sehari je cuti tapi aku cancel balik coz letih.. aku kena pikir sebab aku sorang je yang drive balik, drebar lak xde.. nanti kalau aku balik jugaks kampung sorang2, demam la jawabnya.. maunya tidak, x sempat nak hilang letih lagi dah kena drive balik sini pulaks dah.. kiranya tepat la keputusan aku x balik kampung raya cina aritu.. dalam hot.fm gtau 16 jam drive dari terengganu nak balik ke kL.. fuhhh, memang masak la aku..

tapi bulan 5 nanti aku cuti 13 ari bekerja.. aku ulang; 13 ari bekerja tuh.. dah kompem dah, memang bos dah lulus dah pon.. hahaha terasa dunia ini ana yang punya.. nanti bila kat kampung udara x tercemar macam kat sini, traffic jam pon xde.. udara segar, umah dekat dengan sungai.. sonok sesangat uols.. sebut pasal sungai ni, aku teringat bila air xde.. kitorang suma berduyun-duyun pakat g mandi sungai.. ehehe.. macam berkelah gamatnya kat tepi sungai tu.. rendu.. rendu..


..rendu zaman sekolah..

zaman sekolah rendah xde la rindu sangat sebab kecik lagi.. sekolah menengah banyak kenangan yang ade..

..skolah rendah aku - skbp..

sekolah rendah dulu aku ni atlet tau, bukan sebarangan tu.. bidang aku bola jaring plus lari pecut.. 100 meter, 200 meter, 4x100 meter n 4x200 meter.. bola jaring aku main sampai peringkat daerah je.. larian pon nyaris2 nk masuk peringkat daerah..heheh.. tapi tu sume dulu punya cite, sekarang ni aku asik kena tinggal kat belakang je time jogging.. :(

..kenangan 6 arif 2000..


ni gambo pas abes upsr.. ce teka yang mana satu aku.. 1st time nengok gambo ni jenuh jgk nak mencari.. aku sendiri pon x cam rupa aku dedulu.. ble dah jumpa aku gelak sorang2 jer.. nk tau yang mana satu?  nun aku ujung kanan sekali baris belakang.. hahaha... slekeh bebenor rupe dedulu..

sekolah menengah aku skolah kampung je.. pagi petang nek bas g skolah.. sekarang ni bila lalu je kat sekolah terus ingat cite lama2.. cite gembira, cite sedih, 1001 cite la.. terbayang balik zaman hingusan yang telah di upgrade kan ni.. aku kasi korang tengok la, jommm...

..5 st 2 tahun 2005 at sembra..

korang cari sendiri la, aku malas dh nk kasi tau (^-^)v



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...