Tuesday 26 April 2011

hala tuju

..suatu hari bertarikh 160411..

celik je mata pagi2 dh nengok muka bumi yang basah.. lebat sesangat la hujan.. hujan yg turun bagaikan air mata la..la..laa.. haishhh, xleh bebanyak banjir lak nanti.. Tettt!!

terasa mmg malas la nk bangun tido huhu, duk tarik2 gebar.. alangkah nikmatnya kalo xde plan ke memane.. tp xleh ikotkn nafsu tido tu, lingkup nanti.. yang pasti 160411 tu ade hala yg nak dituju.. meh kita ke sekinchan.. aku x penah sampai lagi sana tp lau diikotkan tempat tu lagi atas a.k.a jauh dari kuala selangor n tanjung karang..

dengan berbekalkan peta lukisan tangan yg kurang kemas plus ada 3 pages, aku tau perjalanan yang akan ditempuhi nanti pasti berliku-liku.. ehehe.. tp xpe, aku bawak skali bukan sorang tapi dua orang nak mintak cam kan jalan (^-^)V

dh siap breakfast (sesuai dinyatakan sekadar alas perut shj) aku kua umah tepat jam 2.00 petang.. aku agak2 sempat la sampai coz majlis mula 3.30 petang.. satu jam pertama mmg xde hal memandangkan aku dh tau jalan tu tp yang seterusnya memang mencabar..

landmark.. bape banyak landmark daa yang ade, masjid banyak, jejantas banyak, lorong2 lagi la banyakkk wey.. pastu kitorang berpandukan signboard pulak.. haishhh separuh je yang jumpa pastu berani mati la cari jalan sendiri.. sorang2 memang dah melilau mata duk mencari.. tetibe je aku teringat 1 masalah beso punca untuk semua ni.. aku lupe nak tanya umah dia kat kampung nama hape..

aku lupe..aku lupe..aku lupe..

memang sekampung dia dengan c nazmi raja lawak aku lupe tu.. pastu col tanya dia gtau dah dekat dah just cari simpang yang ade pintu gerbang je.. duk melilau cari pintu gerbang jumpa banyak la pulak, yang mana satu nie.. aku redah je sume tapi x jumpa jugaks khemah.. aku dah give up dh, col dia balik gtau aku tunggu kt tepi jalan besar je suh dia hantar sesape datang amek..

tunggulah kami bertiga dalam myvi puteh tu, mengharapkan ade yang datang amek.. tetibe datang sorang mamat motor ni brenti seblah kete aku..

"salam..kawan bla bla bla bla bagai... okeh, ikot saya dari belakang ye" katenye

aku pon macam lembu kena cucuk hidung la, ngikut je c mamat motor 2 dari belakang.. aku tengok dia bagi signal n terus masuk simpang yang depan cross jalan tempat aku tunggu tadi.. cilakak punya, simpang yang kitorang cari rupenye ada depan mata je.. ay0y0o..

misi berjaya tepat jam 4.00 petang.. kitorang sampai lewat tiga suku minit je pas pihak lelaki sampai.. ramai jugaks yang datang, segan plak aku nak masuk umah dia.. yela, kena lalu depan orang ramai tu.. walaupun majlis bertunang je tapi yang datang mak ai ramai bebenor..

kat dalam umah dah penuh dengan hantaran plus orang.. aku bedal dulu air sirap yang ade tu, alang2 dah ade depa mata..ehehe..

aku jamukan korang dengan gambo2 ni okeh..

..ni cik empunya majlis - kak anum..


..aku paling suka nengok gambo ni, nakai..


..amek berkat (^-^)V..


..rombongan cik kiah aku..


 
..amoi, lepih, k. anum plus aku..


..ni kak hani, akak k.num..


cantekk kan, secantekk baju yang dipakai cantekk lagi orang yang kami rai.. dah abes2 bergambo bagai, kitorang pon turun makan makanan yang dihidang.. lepas nasik puteh kami bedal pulaks laksa penang.. sedapp, makan free lagi sedappp.. sume kami rasa.. pas makan kitorang salam2 dengan sedara2 kak anum n gerak balik la.. nk masuk maghrib dh, balik semayang kat umah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...