Monday 24 October 2011

Maksud Di Sebalik Kata


kata orang, bercinta itu indah..
kata aku, bercinta itu tak semestinya indah..

kata orang, indahnya dunia ketika bersama orang tersayang..
kata aku, indah lagi saat berkumpul bersama keluarga..

kata orang, bebasnya hidup berjauhan dengan keluarga..
kata aku, seksanya hidup keseorangan di perantauan..

kata orang, bahagia bila berdating bersama pasangan..
kata aku, lagi bahagia kalau jarang2 jumpa..

kata orang, cemburu tandanya sayang..
kata aku, cemburu tu tanda orang yang cepat melenting..

kata orang, hidup mesti enjoy..
kata aku, hidup mesti sederhana sudaa..

kata orang, manjakan orang tersayang..
kata aku, hidup mesti berdikari supaya orang tersayang respect pada kita..

yang pasti kata orang dengan kata aku tak sama.. masing2 ada pro dan kontra.. masing2 ada pendapat yang tersendiri.. hidup mesti beringat.. hidup dalam kesederhanaan, kalau mewah pon jangan tunjuk kat orang lain..

jangan lakukan perkara yang salah berulang kali, sentiasa berfikir terhadap setiap tindak tanduk yang hendak dilakukan..

kata orang, ikut hati mati..
kata aku, tepuk dada tanya selera masing2..

p/s: sentiasa bersyukur atas kehidupan yang dipinjamkan buat sementara ini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...