Tuesday 25 October 2011

Aku Skema : Salah Ke?

S.K.E.M.A

pasti korang biasa dengan perkataan ni kan.. rata2 orang menggunakan perkataan skema ni.. tapi apakah maksud skema yang sebenar? korang tau x?

Jawapan A : 
Skema macam orang pakai spek mata

Jawapan B : 
Skema tu orang pakai baju kemas2 pastu rambut letak gel belah tengah

Jawapan C : 
Skema adalah budak yang baik n x reti buat jahat

Jawapan D : 
Skema ialah skema.. ala, skema tu skema lah

Jawapan EFG...Z : 
bla, bla, bla n bla3

Jawapan AKU : 
skema adalah terlalu mengikut peraturan

zaman persekolahan dulu aku memang seorang budak yang dipanggil skema kadang kala.. sebab?? aku ni tak banyak bercakap, x reti nak bergaul, susah nak senyum n paling utama yang menonjol adalah spek aku.. dari form 3 aku dah pakai spek bingkai itam.. (@-@)

sampai ke ipt pon dorang gelar aku budak skema.. pastu bila letcurer dah brain wash aku, sekarang ni dah x bape skema dah.. juz kadang2 je skema tu datang.. hehe

maklumlah dah jadi siswi course yang boleh tahan hot ni kena la jaga personaliti.. in future kerja aku ni kena deal dengan banyak orang golongan atasan n bawahan, so komunikasi kena jaga.. maklomlah, jadi pembantu bos.. so banyak la aku pelajari sepanjang menuntut di ipt tu..  bila orang bawahan nak marah kat bos dorang hentam aku dulu n bila bos nak marah kat orang bawahan, telinga aku jugaks yang jadi mangsa.. tu lah hakikat dunia keje aku.. so x kan la aku nak wat donno or pape je kan..

bercerita pasal skema, masa kat ipt dulu ake penah buat hal jgk.. paling aku ingat masa kena tangkap dengan pengetua ostel, bukan ape sangat pon.. ak lalu ikt jalan short cut nak g kelas je.. tu pon mak guard nak kecoh sampai panggil pengetua rampas kad ostel dalam bilik kuliah.. malu beb tp sib bek, sem berikutnya aku dapat jugaks duk ostel lagi.. hehe, kan aku budak skema.. mesti la dapat.. kan3..

kadang2 kita kena juga skema tapi tu sume kena ikot kesesuaian tempat dan masa la..


 ..ni c skema yg sgt shomelll..




p/s: jangan kutuk budak skema coz dorang lagi skema dari korang.. hahahaha :p

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...