Wednesday 29 June 2011

Jommsss..kenali daku


hahhh uols, leh teka x gambo sape kat atas tuh.. tapi mesti korang dah tau kn...baca tajuknye pon sure korang dah tahu ni..(lawak amir yg x bape nk lawak).. ni la rupenye cik puan nyenyer belog kite mase kecik.. lau x silap ni masa darjah 1.. aku cam lagi baju tu, aku pakai mase pegi jamuan raye kat koloh rendah.. dulu kuih raya kat umah cepat abes so aku suh mak buatkan agar-agar pandan santan.. ala, yg gitu2 tuh.. itu pon talak tau ka amoi??.. yang kaler ijau ade dua lapis tu, yg pekat kat atas n jernih kat bawah tu maaa..


ini masa aku kecik lagi.. ntah la umo bape coz aku sendiri pon x hengat.. kah3 (gelak jahat sambil cekak pinggan gaya puan nohara a.k.a mak shin chan).. korang lau nengok aku ngan mak shin chan tu lagi takot nengok aku marah.. sehari korang diam ngan aku tkot terlepas cakap nanti kena geletek kuo air idong.. masa kecik aku memang bambam la, puteh melepak plus gebu.. lau aku x puji sape lagi nak puji diri aku nieh.. (ayat mintak simpati)


tahun 2005 @ sekolah menengah kebangsaan belara, manir a.k.a sembra.. bila orang tanya skolah mana aku gtau skolah sembra.. fuhhh bunyi cam skolah sains asrama penuh je.. tp memang pon, asrama skolah aku yg 4 tingkat 2 memang salu penuh plus aku yang duk kelas sains.. memang betol la skolah sains asrama penuh kan.. mane ade aku tipu.. kat skolah dulu aku memang skema.. dalam erti kata lain menurut kamus yg x sempat berdaftar ngan dewan bahasa & pustaka bermaksud terlalu mengikut peraturan a.k.a budak baekkk atau nerd.. kiri aku, tengah dah n ziela kanan.. dah leni tengah amek master kat UM.. ziela lak dah jd misi, baru dapat posting kat johor..


masa ni pas makan mee goreng free satu kelas.. tengs en zul belanja kami dek salah paham tentang jadual kelas aritu.. hehehe (len kali leh wat salah paham lagi) tu la lebar je memasing duk senyum.. disini aku nak tag @lepih yang pakai baju biru tuh.. belah kanan mex kema.. masa ni aku sambung study kat polisas, bawah jabatan perdagangan n amek kos diploma sains kesetiausahaan.. cer cer sebut dip aku lelaju yg korang boleh.. haha padan muka tergeliat plus terkehel lidah memasing..


aku nyernyer geng.. terbaek la korang.. dari kiri : budu, amoi, aku ngan lepih.. tapi sekarang ni budu dah lama menyepi.. sedih3.. (sumpah ngan muka comel ngajuk upin ngn ipin)XD.. budu ni kat terengganu leni so xleh nak same2 ngan kitorang.. w/pon aku kat shah alam n amoi ngan lepih kat putrajaya, kami salu kua lepak sesame.. x jauh ah, aku drive setengah jam je dah sampai presint 9 tuh.. so far xde jem seterobery plus belubery lagi la aku otw g sana.. malam2 pon aku boleh g sana sesorang.. tp tiap kali aku ke sana memang sesorang pon.. ntah bile la nak berdua ni.. salu kami lepak bertiga, lau x bertiga beramai la kami lepak.. kami bukan lepak kosong je, lepak kami berisi dengan plan2 bernas yg akan datang..


29.4.2010.. aku konvoi.. hehe silap lak.. konvo la.. ingat nak g merewang-rewang ke ashew cukibuk wei.. ni bebudak kelas aku pon, tengah beratur ikot no giliran nak masuk dewan.. sengkek tol, time aku konvo buat kat poli je.. alasan dia dewan jubli perak tengah renovet.. cilakak betoi.. kau tak boleh aje lepak kat TC a.k.a teluk cempedak yg dh dekat situ.. sabo jela.. atas usaha gigih (w/pon x bape nk study) aku dapat gak skrol diploma tu dengan pointer 3 plus2.. ok la tu coz kos aku ni payah nak skor 3 atas sebab trengkas plus shorthand yg the killer subject tu.. ramai yang sangkut paper benda alah tu la yg tulisan dia macam cacing kerawit simbol zaman purbakala.. extend 1 sem disebabkan 1 paper.. sib bek aku lulus sume.. ni masa bulan pertama aku masuk keje dah cuti g konvo pastu sambung seminggu lagi g kursus.. x sampai sebulan pon aku dah x masuk opiz 2 minggu.. haha..


rupa suci dalam debu aku pas dah abes kursus yang aku cakap tadi tu.. maklumlah tempat kursus depan pantai.. makanan yg disediakan pon seafood yang fresh2 dr laut cina selatan..


terkejut x? teruk kan rupa aku time ni.. seminggu sebelum pose tahun 2009 aku menderita penyakit kat atas ni.. aku bangun tido je muka dah nek bintik2 air.. memula sikit je pastu bila dah petang muka aku ni dah panas dah plus bengkak sket.. pegi la klinik, doktor bg mc sari je.. sedey2 padahal 4 orang doktor duk telek muka aku nak kenalpasti sakit ape.. atas nasihat budak umah aku balik kampung pagi esoknye.. g kat hospital besar kat terengganu doktor cakap kayap tapi dorang pelik sebab aku kena kat muka.. salu orang kena kat badan.. adohai, nasib2.. aku dapat mc 14 hari bekerja.. kecoh la kat opiz duk tanya aku sakit ape, aku gtau sakit kulit je.. ngeh3.. bos aku time tu lagi la, dia cakap aku kena mandrem ngan indon umah bawah flat sebab aku x layan.. pape jela bos, padahal dia rindu kat milo kaw aku malu nak ngaku.. kah3..


sebulan pas tragedi tu.. ni masa akak aku kawen.. muka dah makin baik dek berpantang 100 hari.. sape x sayang muka wei.. asset paling mahal tuh dowh..


dalam 155 hari muka aku macam ni la.. aku agak2 je ni, pas ari ke 100 memang aku x kira hari dah.. langsung x berani nak pakai kosmetik, bedak pon idak nok.. kah3.. sib bek muka cun melecun siot..


dek kerana masa berpantang aku dah habes, aku bedal je sume makanan.. kasi sumbat je lam perot ni.. sampai le aku jadi bambam balik.. sume perasan kebambaman aku ni.. mulut tu x penah nak berenti mengunyah.. cakap je ape, sume stok ade kat meja aku.. huhu..


memang bambam kan.. dah makan aku sembang2 ngan opizmet yang tade keje.. keje macam aku ni lau xde keje memang goyang kaki je tapi bile ade keje selambak terus dapat.. nak toleh kiri kanan pon x sempat.. orang tengok memang ah cakap keje aku bez plus x banyak keje.. tapiiiii... aku cuti sehari pon dorang x sanggup nak ganti.. hah, pe citer?? len kali ngko lau nak cakap lebey2 sal keje aku duk sendiri merasa jawatan aku ni.. fizikal ngan mental mesti kena kuat baru tahan.. lu x caye? hahhh, meh cni try duk kejap.. sari je aku suh ngko merasa sedap ke idok.. (tetibe je aku emo lebih bila pk perspektif org terhadap bidang keje aku)


bulan april 2010 yang lepas.. x sampai sebulan aku pakai kete baru.. weheee.. aku bawak member pusing2 ngan kete baru.. aku pon baru nak belajar jalan2 selangor, KL plus putrajaya masa ni..

 

akhir tahun lepas, dis 2010.. satu kepuasan bila kroni aku sakan bercuti ke port dickson.. w/pon balik hari tp kenangan terindah la.. tersemat kukuh di ingatan ini untuk selamanya.. (^_^)v


 

taraaa.. aku pada masa terkini.. setelah berusia tettt tahun (identiti sebenar perlu dirahsiakan atas sebab2 tertentu), rupa aku macam ni la.. but the important things is i like simple but not too simple.. just nice.. sesape nak kenali aku sila add aku kat fesbuk ye.. jangan lupa selitkan mesej belog aku ni.. bukan hape, aku ni x bape nak suke add orang yang x kenal.. hehe.. so sori sekiranya aku ade terkasar bahasa atau menyinggung hati mana2 pihak sepanjang penulisan aku.. dadaaa...



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...