Monday 6 June 2011

Blues Untuk Aku

Assalamualaikum..

bila hati dah berbunga ni banyak sangat bahasa2 puitis keluar dari hati.. haha..
nampak gayanya jap lagi ni leh jadi sasterawan plak dah kot (asik perasan je aku ni)..
ayat ni bukan lahir dari hati aku sendiri, sekadar memetik pada sumber yang boleh dipercayai aje.. ngeh3..

setelah diteliti dan difahami sebaik mungkin, setiap bait2 yg tertulis membawa maksud yg amat dalam dan tersendiri..

jom ratah petikan ni.. (hentam ajela)


- YAKIN -

Yakin itu pada diri..
Bukan senang untuk dicari
Yakin itu pada hati..
Bukan senang bibir mengukir
Yakin itu pada cara..
Bukan hanya untuk dicerca
Yakin itupada usaha..
Bukan sekadar mendabik dada
Yakin kita pada pencipta..
Bukan pada jampi mantera
Yakin sejati pada Ilahi..
Bukan makhluk tempat memohon simpati


sedap kan ayat dia.. aku x ingat sape punya ni tp aku amek dari komik blues.. dah lama aku simpan ayat ni..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...