Wednesday 15 June 2011

Gegaran 14.06.2011

ni semalam punyer cerita gempar

gempa bumi sumatera 5.5 scala richter


..cerita dia macam ni ..


semalam (14.6.2011) gempak dengan bangunan bergoyang..

pukul 8.30 pagi tu tetibe je bos aku panggil nama aku, aku pon pelik la sebab cemas je bunyinye..


bos tanya - su, u ade rasa goyang x?

xde pon.. puan sehat x ni - aku jawab n soal bos aku balik sebab dia br balik umrah

bos jawab - i batuk je, sihat ni..


memang pon aku xde rasa gegaran tu.. yela masa tu officer aku yang kat dalam bilik dia pon xde rasa pape.. aku yg 3 orang tengah bincang nak turun beli sarapan pon xde rasa pape jgk..

bila dah sampai kat kaunter (nk kua pintu opiz dah) dorang kecoh2 cakap ade gegar.. tp x ramai yg rasa.. aku pon turun la ke bawah macam biasa.. sekali dah sampai bawah orang dah penuh berkumpul kat dataran, guard dh tiup wisel suh cepat2.. dengan trak bomba lagi, aku memang dah x sedap ati dah time ni..

tercongok la menunggu dari 8.30 sampai kul 9 baru boleh nek opiz memasing.. tp aku g kantin dulu, beli sarapan (perot dh pesta bunga api lapor).. pastu nek opiz, makan n buat keje cam bese..

tepat kul 11 sedang aku asik buat keje tetibe je aku rasa cam ade orang goyang2 kerusi aku.. toleh belakang xde orang pon.. mane tau kan lau opismet aku saje je nak mengusik..

aku terus panik, terus aku jerit

wey, goyang lagi ke???

pastu kecoh lagi terus la masing2 amek handbag turun bawah.. ketaq lutut wei..

sampai kat bawah, ni ha yang aku nampak..







tepat kul 12 datuk SUK umum secara rasmi bangunan tutup sampai pukul 2 ptg.. x sorang pon leh masuk dalam bangunan.. sib bek aku dah bawak turun handbag sekali td.. masing2 boleh start keje macam biasa kul 2 petang..

aiseh, nape la x tutup terus.. aku dh malas nk g keje time 2..
haishhhh...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...