Wednesday 4 May 2011

cuti sekolah vs musim kawen

..lets started..

lambat benor rasanya nak tunggu pertengahan bulan mei.. arghhh HOMESICK!!! nak balik kampung, rindu kat teratakku..

sekarang ni sibuk mengatur jadual.. planner dah makin padat, makin full..

..1st, trip to kuantan..

lepih, amoi plus kema akan naik kereta aku otw g kuantan..
pas kerja 13hb aku gerak g putrajaya, kumpul ngan dorang sume.. pagi 14hb gerak ke kuantan.. 1st place kitorang akan ke Beserah, makan kat kenduri kawen kawan opiz lama lepih.. pastu dah kenyang kitorang gerak ke umah leen, tumpang tido sane 1 malam.. 14hb pon sepupu aku kawen kat Kertih, tapi x pergi la coz dah berjalan jauh dari pagi.. daripada Kuantan nak sampai Kertih makan masa dalam 2 jam lebih jugaks tu.. penat plus dop rok (versi teganu)..

15hb, konvoi dari umah Leen ke umah Wan (pengantin).. x pasti lagi bape buah kereta nanti.. yang pasti banyak kereta kaler puteh uols.. hehe.. buat konco2 yang datang dengan aku, dimaklumkan bahawa korang kena cari tiket balik sendiri coz aku terus sambung cuti untuk dua minggu.. (^-^)v


..2nd, trip to terengganu..

15hb, aku kena jemput kakak kat Kuantan sebelum gerak balik kampung kat Terengganu.. dan bermulalah o 0o o0ooo balik kampungggg.. x sabau rasanya..

20hb, kakak aku kawen.. kawen ngan orang dekat je so takyah nak konvoi jauh2.. 21hb dah hantar menantu kat umah lelaki.. dan aku semestinya jadi tukang angkut anak-anak buah bila dah ada kat kampung nanti.. macam kebiasaannya T_T


..3rd, trip to shah alam..

29hb, budak2 skolah dah mula cuti tp aku kena gerak balik ke sini dah..
keje, keje, keje, keje, keje and keje..
dah cukup enam hari keje, aku sambung lagi cuti sampai wekend..


..4th, trip to terengganu..

7hb Jun aku gerak balik kampung lagi.. kali ni aku bawak balik budak opiz bawak jenjalan kat Bandaraya Warisan Pesisir Air.. jenjalan kat Pasar Kedai Payang, beli kopok lekor panas2.. namun begitu, yang pasti baru sorang je confirm dapat ikot..hehe

8hb, gerak ke umah pengantin a.k.a budak opiz aku.. umah dia x jauh dari umah aku, dalam seploh minit je dah sampai.. sebab akak opiz ni kawen la budak opiz ikot aku balik.. dorang yang nak ikot 2 memang x penah sampai negeri terengganu lagi pon.. nanti dorang tido umah aku je, save budget..


..5th, trip to shah alam..

12hb ari ahad.. dah kena gerak balik shah alam dah.. besok dah kena kerja cam biasa..

13hb back to the normal..


sambung penuhkan aktiviti dalam planner.. 
paling pasti kereta aku kena servis dah tu, banyak nak pakai $$$$$$$

!(T_T)!

2 comments:

  1. ish3...pening aku tgk jadual mu.... T_T ...haruuuuu....

    ReplyDelete
  2. aku ni kan vip..sibuk sentiasa
    tu baru entry bln mei ngn jun

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...