Monday 30 May 2011

assalamualaikum . . . .

hai.. rindu bebenor aku x menconteng kat sini.. hehe.. dua minggu lebey dah, almaklumlah bila dah bercuti kat kampung memang banyak la keje nak kena buat.. tambah lagi akak aku kawen, terlebih lagi la bizi.. bizi itu lah, bizi ini lah.. x leh nak rehat langsung..

alhamdulillah.. tepat kul 5.30 petang semalam aku sampai kat umah sewa Shah Alam ni.. yang sebenarnya kul 9.30 pagi dah kua umah tp menyinggah dulu kat kedai kopok.. beli kopok yang orang kirim.. xnak beli sian lak kat dorang sume tu.. belilah kopok kering RM 20 + kopok lekor RM 95 hehe.. yang RM5 tu umah punye, diri sdiri pon nak jugaks.. penuh la bonet myvi tu ngan kopok..

dah setel urusan beli kopok tu kul 11.00 pagi.. bukan jauh sangat kedai tp kene tunggu turn yg lama tuh.. kul 11 gerak dari Terengganu n sampai Shah Alam kul 5.30 petang.. tu pon sekali je aku brenti makan kat RNR Gambang, 15 minit dah siap.. express giler, sesorang ekpong.. total sume 5 jam 15 minit aku drive kete sesorang.. sib baik stamina cukup.. haha

pastu arini dah masuk keje.. bos aku cuti lagi so senang sket keje conteng menconteng ni.. hahahahaha (gelak orang jahat)

perkara yang syiok bila dapat balik umah kat kampung adalah M.A.K.A.N.. nak2 yang mak aku masak memang perghhhhhhhhh la wa cakap sama lu..

yang paling lama aku x jumpa ini la

..nasik pulut+nyior+ikan masin..

menu ni memang dah bertahun x jumpa.. so diabadikanlah gambar nasik pulut tu kat belog sy ni untuk tatapan kalian sume.. ni la breakfast orang pantai timur khususnye kat negeri Terengganu Darul Iman a.k.a Bandaraya Warisan Pesisir Air.. nak buat ni kena pakai beras pulut, kelapa, garam, ikan masin, minyak jela kot.. hehe.. x bape nk reti buat tp makannya reti sesangat.. (^_^)v


..menu kedua..

..mee rebus..

paling dirindui.. tiap kali balik mesti kena ada menu ni.. makan malam2 panas2 perghhhh... 3 pinggan pon boleh abes..hehehe.. my febret food.. bukan x jumpa kat sini tapi kauah dia lain la.. sume tempat kuah dia merah, yang paling ori buatan mammiii saya la... tengs mom owez make me da dish.. suker3..

yang ni aku sempat snap yang adik haziq nyenyer je, sebab tu la pinggan dia kale warna warni tu.. malu lak nk amek gambo bile dah ramai2 makan ni.. masa ni dalam 15 makan ni.. 3 bungkus masak mee, licinnn sume..


..menu ketiga..

..teh o ais limau..
 
kalau dahaga sesangat aku suka oder air ni, bukan ape cepat sket nak dapat.. hehe.. cuaca sekarang ni kan panas.. lau kat umah pon nak kena mandi sampai 4 5 kali, tu pon tiap kali kua bilik mandi terus berpeluh balik.. aku ni xde febret air, sume aku sedut je kasi habes.. hehe.. aku punyer air ni macam musim, kadag nak air buah, kekadang nak air panas, kadang nak air horlicks xpon air susu laici pon sodapp.. tp kalo kat opiz ofkoz la minum milo tiap2 pagi n air suam bila lunch.. yang paling liat adalah air kosong, memang musuh aku la.. payah bebenor nak minum, nak xnak pon aku paksa diri minum banyak air kosong kat opiz.. kalau kat umah memang xde lah jawabnye..
 
 
..menu keempat..
..udang masak lemak cili padi..
 
sedap pedas memang sedap lah.. ni udang galah.. abang aku pancing kat sungai dekat umah.. pastu dia bela dalam kolam kasi besor coz nak kasi aku makan.. menu udang jugaks x penah ketinggalan tiap kali aku balik kampung.. hehe..

actually banyak lagi menu aku nak share ni tp masa mencemburui aku.. nak buat camne kan.. ti len kali aku kasitau lagi okeh..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...