Tuesday 15 November 2011

Berangan Jadi Cikgu

dedulu masa sekolah mesti korang ingat kan cikgu tanya -"dah besar nanti murid2 nak jadi ape?" kan3.. yang pemes dulu cita2 nak jadi polis, cikgu n doktor.. aku ingat lagi..

sebenarnya aku ni banyak cita2 kalo korang nak tau.. tapi aku cite dua jela ek.. haha.. tetibe lak rasa malu tu datang.. haha..

skolah rendah aku nak jadi cikgu.. macam ni ha..


tapi bile cikgu suh tulis kat depan salu je tak sampai aku ni.. ketot kot.. hahaha.. pastu bile kena suh baca buku pon salu jgk kena tegur.. -"cane nak jadi cikgu suhaida oii kalo kamu baca pelan macam ni" huhu.. tah kenapa cikgu tu ingat lak cita2 aku..

masuk skolah menengah dah up sket, nak jadi doktor.. gaji doktor kan lagi besor.. haha kemain lagi coz masa tu x matang lagi.. mentang2 la dah amek aliran sains tulen kat skolah.. eksyen je melebih lebih.. dush dushhh

tapi resultnye x kemane, sekadar cukup makan je.. jadilah aku sekarang ni, kuli kepada bos.. huhu.. xpe la, dah rezeki kat kat sini kan.. alhamdulillah masa aku grad dulu dah keje, bangga la sket..

tapi sekarang ni kadang2 aku jadi cikgu jugaks.. cikgu bidan terjun.. haha.. cikgu untuk anak2 buah aku jela, if dorang xleh selesaikan tugasan alamat bergemalah suara aku bak buluh perindu ni mangaum.. ekekeke.. tapi lau bab2 math ni kepala dah berkarat sket, huhu.. tp add math aku surrender, tobat xmo dah..

sekarang ni bile dah keje aku jadi cikgu jugaks kadang2 tapi bidangnya meluas la.. cikgu buat air, cikgu potostat, cikgu nak godek itu ini n sat lagi insyaAllah merangkap jawatan cikgu untuk blogger junior.. hoho.. xde la aku ni terrer bebenor juz tolong kengkawan pape yang aku tau je.. kongsi maklumat, kongsi idea.. x ke gitu, ade jugaks pekdahnye.. haha

dah x berkesempatan jadi cikgu betol2, jadi cikgu macam ni kira orait jugaks la kan.. orang cakap x baik kedekut ilmu.. kan murid2?..

p/s: aku ngajor free je n x terima bayaran.. tapi lau ade yang nak banje makan sure aku tak tolak tepi.. makanan dengan aku memang tak dapat dipisahkan coz i love makan muah muaahhh..

2 comments:

  1. org kate sy ade bakat jd cikgu tp sy pulak takmo coz minat jd PA.. sudahnyer menyesal.. kerjaya PA ni tidak seglemer yg diwar2kan..

    ReplyDelete
  2. indah khabar dari rupa keje mcm kite ni.. jiwa raga terseksa T_T

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...